| PostMKban ruleset | |
|
+8Vurkkeli Lari K Xylitol Jage Schwa Jaxi mmKALLL -LzR- 12 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: PostMKban ruleset To Elo 25, 2011 4:55 pm | |
| Eli nyt kun Metaherra on poissa on meillä paljon enemmän mahdollisuuksia sääntöjen suhteen. Enää ei tarvitse huolehtia Brinstarista ja Rainbowista, koska molemmat kentät ovat sopivia ilman riskiä, että otat MK ja voitat. Myös mahdollisesti monia uusia asioita tulee mahdolliseksi. Uusia kenttiä tai muita sääntöjä. Eli puhun tässä aluksi erilaisista asioista ja omista aatteistani. Ledge Grab LimitMeta Knight oli syy miksi tämä alun perin laitettiin peliin. Se voidaan hyvällä syyllää poistaa. Omasta mielestäni tämän tulisi pysyä pelissä mukana, mutta määrää voi nostaa esim 40-50 alueelle. Muiden hahmojen reunapelit eivät ole voittamattomia, mutta ne muuttavat pelin helposti tylsäksi tai muuten vain yksitoikkoiseksi ja antavat reunalla olijalle käsittämättömän risk/reward tilanteen. Monet matchupit menevät kokonaan sekaisin. Ilman LGL voisi esim helposti istua reunalla ja voittaa Falco, jolla on kaksi optionia hyökätä reunalla olevaan joista molemmat ovat vaarallisia. StagesNyt sitten puhutaan kentistä. Jaan kentät osaan jotka ovat: Starter: Kenttä joka muiden startereiden kanssa tulisi mahdollistaa ekaan peliin mahdollisimman tasainen kenttä pelattavaan matchuppiin.Battlefield Smashville Final Destination Yoshi's Island Lylat Cruise Pokemon Stadium 1 Castle Siege Frigate Orpheon Pokemon Stadium 2 Counterpick: Kenttä joka antaa vastustajalle edun jos hän hävisi viime pelin.Halberd Delfino Plaza Pictochat Strong Counterpick: Kenttä joka antaa vahvan edun vastustajalle jos hän hävisi viime pelin.Brinstar Jungle Japes Rainbow Cruise Borderline: Kenttä joka on harvoin sallittu tai on hyvin ristiriitainen. Nämä voivat käytännössä olla sallittuja eikä niiden vaikutusta peliin juurikaan tiedetä.Distant Planet Pirate Ship Norfair Green Greens Port Town Aero Dive Luigis Mansion Banned: Näiden ei tulisi olla missään nimessä sallittuja. Kentät jotka eivät sovellu kilpailulliseen pelaamiseen. Kaikki loput... Eli nyt pitäisi saada aikaan keskustelua jotta saadaan lista parempaan kuntoon. Tulisiko minkään borderline kentistä olla sallittu? Ei voi tietää, mutta en siedä ainuttakaan typerää "lolpirateship" tapaista viestiä. Overall kaikki muu sääntöihin liittyvää pysyy samana, ellei teillä ole jotai ehdotuksia. | |
|
| |
mmKALLL Level 18
Viestien lukumäärä : 390 Rep : 1 Join date : 22.12.2010 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset To Elo 25, 2011 5:57 pm | |
| Borderlinet voisivat olla mielenkiintoisia - silti, eikö erityisesti noista Distant Planet ole liian edullinen monelle hahmolle? (=cg, esim, ja muutenkin on silti muitakin decent kämpperssonhermanneja)
Miksi GG alunperin poistettiin? Se tuskin oli pelkästään MKn takia, miksi mahdollisesti tuoda takaisin nyt?
Muut vaikuttavat hyvältä. Luigis Mansionissa tosin ukemi voi olla ongelma - tietyt hahmot saavat tappoja liian paljon helpommin siellä, kun horizontal killerit loistavat. Lisäksi, eikös täällä ollut infinite(jä)kin joillain hahmoilla? En voi tietää. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset To Elo 25, 2011 7:15 pm | |
| Sehän on se onglema. Kukaan ei tiedä. | |
|
| |
Jaxi Level 4
Viestien lukumäärä : 69 Rep : 2 Join date : 26.09.2010
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Pe Elo 26, 2011 9:35 am | |
| Noita borderlinejä voisi joskus testata turnauksissa. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Pe Elo 26, 2011 1:41 pm | |
| - Jaxi kirjoitti:
- Noita borderlinejä voisi joskus testata turnauksissa.
Inb4hurjapaskamyrsky | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Su Elo 28, 2011 3:39 pm | |
| Yrittäkääpä perustella miksi Port Town ja Pirate Ship eivät tulisi olla legal tai ne tulevat olemaan. | |
|
| |
Schwa Level 20
Viestien lukumäärä : 448 Rep : 7 Join date : 20.03.2010
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Su Elo 28, 2011 5:51 pm | |
| Pirate shipissä kuolee liian alhasista prosenteista mereen, siellä on pommeja jotka rajoittaa pelaamista.
Port townissa ei ole ledgejä puolet ajasta, ja siellä on autoja jotka tappavat, ja jos ei pääse kentän liikkuessa takaisin kentälle, niin ottaa damagea ja pääsee takaisin kentälle vastustajan hakattavaksi tai kuolee. Juu ja tiiän että ne autot voi väistää jos on ihan kentän reunassa.
Molemmissa kentissä se pelaaja voittaa joka tuntee kentän paremmin ja käyttää sitä hyväkseen. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Su Elo 28, 2011 6:27 pm | |
| Tuohan kuulostaa ihan Jebusilta. Try harder. | |
|
| |
Jage [Admin]
Viestien lukumäärä : 786 Rep : -2 Join date : 08.11.2008
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Su Elo 28, 2011 7:38 pm | |
| Mikä sun mielestä ei kuulosta Jebusilta <_<
Kerro meille vaihteeksi minkä takia niitten pitäisi olla legal. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Su Elo 28, 2011 7:40 pm | |
| Kentät todistetaan huonoiksi jotta ne bannataan. Ei päinvastoin. Legal until proven to be bad. | |
|
| |
Xylitol [Admin]
Viestien lukumäärä : 433 Rep : 27 Join date : 28.03.2009 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 12:11 am | |
| Port Townissa tosiaan se isoin juttu taitaa olla se, ettei ledgejä ole isolla liikkuvalla platformilla lainkaan, ja tämä tietenkin gimppaa tiettyjä hahmoja aivan erityisesti. Hazardeina on vielä autot, mutta itse en näe niitä niin suurena ongelmana.
Tietääkseni Pirate Ship on bännissä lähinnä hazardiensa takia, eli siis tykkitornit ja randomit painovoimanmuutokset. Ei kai se vesi niin suuri ongelma ole, muutenhan Delfinokin olisi bännissä tai joku borderline. Mielestäni Pirate Ship on näistä kahdesta se selkeästi vieablempi, ovathan tykinkuulat samalla tavoin vältettävissä kuin kaaratkin.
Edit: Sanottakoon nyt vielä, että en vielä tue täysin näiden laillistamista, vaikka vähättelenkin hazardeja roimasti. IMO Port Towni ei oikein sovellu kunnon kentäksi ja Shippikin kyllä aika kyseenalainen kaikkine temppuinensa.
Viimeinen muokkaaja, Xylitol pvm Ma Elo 29, 2011 3:16 pm, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
Jage [Admin]
Viestien lukumäärä : 786 Rep : -2 Join date : 08.11.2008
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 12:14 am | |
| inb4 toiki kuulosti jebusilta/paskat perusteet
Gee, modet/adminitki vois koittaa keskustella järkevästi eikä vaan provota <_<
| |
|
| |
Lari K Level 4
Viestien lukumäärä : 62 Rep : 2 Join date : 24.05.2011 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 2:53 am | |
| Aika jännä: https://www.youtube.com/watch?v=ZTkjItgz5c0 (0:39)
Mitkäköhän muut hahmot pystyy stallaamaan vedessä tolla tavalla?
Mun mielestä kenttien väliaikaisissa fysiikan muutoksissa ei ittessään oo mitään kauheeta. Vrt. Picto Chat tai Pokemon Stadium 2. Samoin mulla ei ole mitään pieniä hazardeja vastaan (kuten Halberdissa), mutta ajattelisin että Port Townin autot tappaa niin kohtuuttoman pienillä prosenteilla ja on niin usein toistuva uhka ettei siinä kentässä oo mielekästä kilpailla. Ledgettömyys kestää pitkään. Tästä syystä kusessa on erityisesti DK/Bowser ja muut hahmot, jotka ei pysty palaamaan pitkiä matkoja pystysuunnassa päästäkseen takaisin kentän päälle. Tetherien käyttäjillä ei oo mitään mistä tarttua. Brinstarin laava toimii vähän samalla tavalla kuin Port Townin alaosan vaihtelut: Välillä hahmo kuolee pudotessaan, välillä vain ottaa damaa ja pomppaa takaisin. Tää ominaisuus ei oo iso plussa eikä myöskään iso miinus.
Hahmojen pysytellessä Luigis Mansionin rakenteissa prosentit nousee tavattoman korkeiksi, jolloin on helppoa tehdä vastustajaan "ylimääräistä" damaa kun oma hahmo olisi muissa kentissä jo aikoja sitten kuollut. Mun mielessäni tää on Hyrulen pikkuveli ja siks kaikista selkein bannin arvoinen kenttä. | |
|
| |
Schwa Level 20
Viestien lukumäärä : 448 Rep : 7 Join date : 20.03.2010
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 2:16 pm | |
| k - -LzR- kirjoitti:
- Tuohan kuulostaa ihan Jebusilta. Try harder.
Joo voi kiitos mikää ei kelpaa Dubbel post, ninjamerge | |
|
| |
Vurkkeli Level 18
Viestien lukumäärä : 393 Rep : 17 Join date : 23.02.2010 Paikkakunta : k
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 2:28 pm | |
| Tää Lzrin touhu alkaa kyllä karkaamaan käsistä... En voi uskoa miksi noin moni meni oikeesti perustelemaan. Herra -LzR-:lle ei kelpaa mikään perusteluiksi. Laitetaan samantien 75m legaliksi. | |
|
| |
Jebu Level 24
Viestien lukumäärä : 549 Rep : 18 Join date : 03.08.2009 Paikkakunta : Helsinki.
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 2:40 pm | |
| olis hieno counterpick mulle. Tupla DKlle ei pärjää. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 3:07 pm | |
| Lapsellista porukkaa tämä smash scene kun ei voi keskustella mistään ilman ininää. Varsinkin Vurky on pahin kaikista ja pyydän, että pysyt poissa jos et osaa keskustella. | |
|
| |
Schwa Level 20
Viestien lukumäärä : 448 Rep : 7 Join date : 20.03.2010
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 3:10 pm | |
| Ite iniset jos joku toinen kertoo mielipiteistään.
Miksi edes kysyt kenenkään mielipiteitä jos ei kiinnosta? | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 3:16 pm | |
| - Schwa kirjoitti:
- Pirate shipissä kuolee liian alhasista prosenteista mereen, siellä on pommeja jotka rajoittaa pelaamista.
Port townissa ei ole ledgejä puolet ajasta, ja siellä on autoja jotka tappavat, ja jos ei pääse kentän liikkuessa takaisin kentälle, niin ottaa damagea ja pääsee takaisin kentälle vastustajan hakattavaksi tai kuolee. Juu ja tiiän että ne autot voi väistää jos on ihan kentän reunassa.
Molemmissa kentissä se pelaaja voittaa joka tuntee kentän paremmin ja käyttää sitä hyväkseen. Jos nyt vaadit niin keskustellaan asiasta järkevästi >_> Asiahan on vain, että tuo viesti oli kuin copy+paste jostain charizard trainerin viestistä kenttää liittyen, mutta kyllä se pitää paikkansa, mutt onko se rikkinäistä? Port Townin randomius ja hazardien voima vastaavat Pictoa ja Japesia. Tuilisiko noiden perusteella poistaa nuo kentät käytöstä? Kentän paremmin tunteminen ei vaikuta sen paremmin kuin esim Halberdissa, tässä tapauksessa kenttä rankaisee osaamatonta kovemmin. Happy? | |
|
| |
Xylitol [Admin]
Viestien lukumäärä : 433 Rep : 27 Join date : 28.03.2009 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 3:19 pm | |
| - -LzR- kirjoitti:
Port Townin randomius ja hazardien voima vastaavat Pictoa ja Japesia. Tuilisiko noiden perusteella poistaa nuo kentät käytöstä? Ei, mutta kuten totesin aikaisemmassa viestissäni, Port Townin ajoittainen (lue: suurimman osan ajasta oleva) ledgettömyys tuhoaa osan hahmokastista täysin. Mielestäni tämä on jo aika painava syy pitää se bännittyjen listalla. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 3:21 pm | |
| Mutta onko ledgettömyys counterpick ominaisuus vai ylivoimainen ominaisuus joka rikkoo pelin kilpailullisuuden? | |
|
| |
Lari K Level 4
Viestien lukumäärä : 62 Rep : 2 Join date : 24.05.2011 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 4:05 pm | |
| Lähempänä jälkimmäistä. Kyl mun mielestä täs pelissä on mielekästä kilpailla pääasiassa jostain muusta kuin siitä, että saadaanko sopimattomamman recoveryn omaava hahmo tuupittua ledgettömän kentän pinnan alapuolelle tai kumpi tökkää ensin toisen valtavan pinta-alan omaavaan tappavaan hazardiin joko heitolla tai sitten millä vaan iskulla missä on knockbackiä.
Onko MK ollut jollain tavalla syy siihen, että Port Town on ollut bannissa? On se jee, että turnaussääntöjä arvioidaan uudelleen, mutta kun kaikki kumminkin tietää millaisesta kentästä on kyse niin sen laillisuus tuntuu riippuvan enää ihmisten henkilökohtaisista mieltymyksistä. Mimmoista peliä te haluutte pelata?
Korjaa jos oon väärässä, mutta Picton hazardit ei oo niin voimakkaita kuin autot. Japesin krokotiili voi ollakin vähintään yhtä tappava, mutta se ei dominoi läheskään niin suurta aluetta kentässä kuin autot. | |
|
| |
Xylitol [Admin]
Viestien lukumäärä : 433 Rep : 27 Join date : 28.03.2009 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 4:05 pm | |
| - -LzR- kirjoitti:
- Mutta onko ledgettömyys counterpick ominaisuus vai ylivoimainen ominaisuus joka rikkoo pelin kilpailullisuuden?
Minusta ehdottomasti jälkimmäinen | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 4:09 pm | |
| Entä Frigaten ledgetön reuna? Ja MK on aivan ylivoimainen Port Townissa. Recoveraaminen ei muuta mitenkään ja hän voi lagittomasti liikkua ympäri kenttää ja ajaa vastustajan mihin haluaa. | |
|
| |
Paju Level 3
Viestien lukumäärä : 43 Rep : 1 Join date : 29.06.2010 Paikkakunta : Lempäälä
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset Ma Elo 29, 2011 5:40 pm | |
| - -LzR- kirjoitti:
- Lapsellista porukkaa tämä smash scene kun ei voi keskustella mistään ilman ininää. Varsinkin Vurky on pahin kaikista ja pyydän, että pysyt poissa jos et osaa keskustella.
Mutta jos kerran Vurky ja Schwa ovat PR:n top10:ssä, miten voi olla mahdollista, että he eivät osaa keskustella asioista yhtä hyvin kuin PR:n top10 ulkopuolella olevat henkilöt (esim. Lari K ja Xylitol)? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: PostMKban ruleset | |
| |
|
| |
| PostMKban ruleset | |
|