SSBB Fin
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SSBB Fin

Suomalainen Super Smash Bros foorumi/Finnish Super Smash Bros forum.
 
PääsivuPortaaliHakuLatest imagesXatRekisteröidyKirjaudu sisään
Viimeisimmät aiheet
» Project Phoenix
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyKe Maalis 02, 2016 1:25 pm kirjoittaja mmKALLL

» Moro Tampereelta!
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyTi Maalis 03, 2015 10:05 pm kirjoittaja Azzeron

» Lantrek 2015 Smash for WiiU! 26.2-1.3 Tampere
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyPe Helmi 20, 2015 10:05 pm kirjoittaja Cleftor

» Piirrä pokemon
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyLa Tammi 17, 2015 12:03 pm kirjoittaja Ripa

» Terve!
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyLa Tammi 17, 2015 11:01 am kirjoittaja Ripa

» Dyn4-Miitti (16. - 18.1.2014) Official Thread
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyTo Tammi 15, 2015 10:53 pm kirjoittaja Krea

» Olen Nostalgia from Tampere
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 12, 2015 9:01 pm kirjoittaja Jebu

» Dyn4-Miitti: 16.1 - 18.1 vai 30.1 - 1.2?
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Joulu 29, 2014 6:02 pm kirjoittaja mmKALLL

» ANC:n Smash-turnaus la 15.11. Turku
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Loka 27, 2014 8:40 pm kirjoittaja Jite

Similar topics
Paikalla olevat käyttäjät
Yhteensä 3 käyttäjää paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 3 Vierailijaa :: 1 hakurobotti

Ei

Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 21 käyttäjää, tämä oli To Kesä 08, 2023 12:35 pm
Top kirjoittajat
-LzR-
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Susi
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Jage
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Jebu
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
TuKéZu
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Turso
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Schwa
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Ripa
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Xylitol
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Vurkkeli
Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_lcapYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_voting_barYleinen stage keskustelu - Sivu 4 I_vote_rcap 
Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenteriKalenteri

 

 Yleinen stage keskustelu

Siirry alas 
+12
bËst
Laatikko
Xylitol
Cleftor
Susi
Schwa
Turso
Goodbye
Jaxi
Jebu
Jage
-LzR-
16 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
bËst
Level 7



Viestien lukumäärä : 124
Rep : 3
Join date : 29.12.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyLa Tammi 15, 2011 3:28 pm

FD on kenttänä neutraali. Aivan sama vaikka jokin hahmo hyötyisi kentästä enemmän kuin toiset. Neutraalius ei tässä tapauksessa tarkoita sitä. Neutraalius aloituskenttänä tarkoittaa sitä että koska se tulee valitusta listasta, niin siinä tulee olla näitä ns: "elottomia" kenttiä

Ja taas korostu minkä takia LZR:n kaa ei oikeasti huvita keskustella "Ei mun tarvi perustella mitää, Oon kaiken kuningas Hohoo" - asenne ei oikein nappaa. + tiedoissa korostuu enemmän oma halu kontrolloida sceneä kuin reilu toisten huomiointi ja mielipiteiden arvostus + ihan sikana ristiriitoja omien puheidensa kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptySu Tammi 16, 2011 5:20 pm

FD ei ole kenttänä neutraali. Ei alkuunkaan. Kentän tulisi olla counterpick, mutta koska käytän 9 starerin listaa niin se sopii mainiosti sinne.
Takaisin alkuun Siirry alas
bËst
Level 7



Viestien lukumäärä : 124
Rep : 3
Join date : 29.12.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptySu Tammi 16, 2011 7:54 pm

-LzR- kirjoitti:
FD ei ole kenttänä neutraali. Ei alkuunkaan. Kentän tulisi olla counterpick, mutta koska käytän 9 starerin listaa niin se sopii mainiosti sinne.

Lainaus :
FD on kenttänä neutraali. Aivan sama vaikka jokin hahmo hyötyisi kentästä enemmän kuin toiset. Neutraalius ei tässä tapauksessa tarkoita sitä. Neutraalius aloituskenttänä tarkoittaa sitä että koska se tulee valitusta listasta, niin siinä tulee olla näitä ns: "elottomia" kenttiä

Teikäläisen asiaan kuuluvia perusteluja odotellessa.... Kukaan muu ei ole ikuna sanonut notta FD ei olis neutraali. Ainoastaan angstaajia voi kiukuttaa FD:n so called "BF-reuna", jotka nekin leppyvät aina kun pääsevät asiasta yli.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptySu Tammi 16, 2011 9:12 pm

Etkö tosiaan tiedä pelistä mitään? Et ole varmaan ikinä kysynytkään keneltäkään onko FD neutraali. Miksi tuo "neutraali" kenttä on pakko strikeä joka kerta jotta välttyy varmalta häviöltä? Kukaan ei ole täälläpäin ikinä itkenyt tuosta reunasta, olin jo kokonaan unohtanutkin sen.

Asia on vain, että kenttä on liian voimakas ollakseen neutraali.
Takaisin alkuun Siirry alas
bËst
Level 7



Viestien lukumäärä : 124
Rep : 3
Join date : 29.12.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptySu Tammi 16, 2011 9:34 pm

-LzR- kirjoitti:
Etkö tosiaan tiedä pelistä mitään? Et ole varmaan ikinä kysynytkään keneltäkään onko FD neutraali. Miksi tuo "neutraali" kenttä on pakko strikeä joka kerta jotta välttyy varmalta häviöltä? Kukaan ei ole täälläpäin ikinä itkenyt tuosta reunasta, olin jo kokonaan unohtanutkin sen.

Asia on vain, että kenttä on liian voimakas ollakseen neutraali.

Tiedän tarpeeksi paljon perustellakseni kantani, toisin kun teikä.

Edelleen: mitä meinaat tässä tapauksessa sanalla "voimakas"? sitäkö että joillakin hahmoilla on kentässä selkeä etuöylntiasema? jännä että ko. ilmiö on havaittavissa kaikiss pelin kentissä. Alkukenttien neutraalius perustuu edelleen siihen että kyseessä on ns. Elottomat kentät ja näin ollen kentän extraelementit eivät kuulu starter pakettiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptySu Tammi 16, 2011 9:43 pm

Tuo on sinun periaate starterille. Ei meidän.
Takaisin alkuun Siirry alas
Riolufin
Level 7



Viestien lukumäärä : 122
Rep : 6
Join date : 28.06.2009
Paikkakunta : Jämsä

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptySu Tammi 16, 2011 10:33 pm

LzR älä yleistä. Ainakin minä olen enemmän samaa mieltä tästä Bestin kanssa. 5 startteria riittää imo ja FD yksi niistä. Jätän perustelut sillä mitäpä sitä Bestiä toistelemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Laatikko
Level 11
Laatikko


Viestien lukumäärä : 211
Rep : 17
Join date : 06.10.2010
Paikkakunta : Jöpön nuttura

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptySu Tammi 16, 2011 11:00 pm

Keitä kuuluu joukkuun "meidän"?

Final Destinationin sisällyttäminen on oikeastaan aika monimutkainen asia. Kenttää ollaan totuttu pitämään startterina sen yksinkertaisuuden ja suoraviivaisuuden vuoksi eikä kukaan ole asiasta huomauttanut kuin vasta hiljattain. Itse koitin pitkään miettiä perusteluita puolesta ja vastaan FD:n olemista neutraalina, mutta en oikein päässyt selvään kantaan.

Sitten aloin miettimään matchuppeja ja kuinka ne saattavat vaihdella kenttäkohtaisesti. Huomasin, että jotkin counterpickit, kuten Pictochat, eivät juuri vaikuta matchuppeihin vaan ne pysyvät kutakuinkin samoina. Itse asiassa olen sitä mieltä, että Pictochat voisi olla jopa startterina jos katsotaan pelkästään siihen kuinka kenttä vaikuttaa matchuppeihin. Jos olen nyt ymmärtänyt oikein niin LzR aika pitkälti perusteli matchuppien kannalta FD:n sopimattomuutta viiden kentän starttereihin. Miksi vaikka Pictochat ei siten sopisi startteriksi FD:n sijaan jos kenttä ei vaikuta matchuppeihin juuri ollenkaan eli on ns. neutraali?

Itse en juuri keksinyt muuta vastausta tuohon kuin, että kentässä on hazardeja, joka ei tietääkseni ole mikään este. Samaa voisi sanoa vaikkapa Frigate Orpheonista, joka ei käsittääkseni juuri FD:tä enempää vaikuta matchuppeihin. Ainoa suurempi ero, joka erottaa FD:n näistä kahdesta edellisestä, on yksinkertaisuus. Kun katsomme pelin neutraalimpia kenttiä niin siellä vallitsee yleisen yksinkertaisuus, muutenhan kandinaatteja neutraaleiksi olisi aika runsaasti.

Olen aika pitkälti samaa mieltä bËstin kanssa, FD:llä on muihin nykyisiin counterpickeihin kenttiin nähden yksinkertaisuuden etu kun CP:eillä saattaa taas olla ehkä hitusen tasaisempia matchuppeja niin siksi antaisin loppujen lopuksi FD:n olla neutraali. Sitä paitsi FD ei mielestäni anna astetta selkeämpää etua juuri muille kuin IC:lle, Snakelle(?), Diddylle ja D3:lle, missä ei mielestäni ole mitään sen erityisempää.

Eihän sitä ole missään kiveen kirjoitettu, että neutraalien pitäisi olla yksinkertaisia, mutta itse käsitän sanan neutraali lähinnä siten, että kenttä on suoraviivainen ja ei pidä sisällään suuria hazardeja olivat ne hallittavia tai satunnaisia eikä että kenttä on matchuppien puolesta niin tasainen kuin vain on mahdollista.
Takaisin alkuun Siirry alas
bËst
Level 7



Viestien lukumäärä : 124
Rep : 3
Join date : 29.12.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 12:11 am

Seuraava kirjoitus menee kategoriaan TL:DR, mutta kaikki joita tulemisen foorumeille ja "skeneen" on häirinnyt ja mielipiteeni ja kommenttini ja kannanottoni ovat olleet kuin n00bin suusta pelkkää riitaa haastaen niin toivon lukevan tämän.

Eli mitä minä olen ja mitä minä en ole:

bEst on: Uusi playeri suomen Brawl scenessä ja erittäin valpas ottamaan kantaa ja sitä kautta rakentamaan sceneä. En ole brawlissa konkari, enkä edes yritä astua kenenkään varpaille mitä tulee brawli tietämyksessä. Ihan untuvikkokaan en silti ole vaan olen pelannut peliä ainakin sen verran että pystyn muodostamaan mielipiteitä ja kannanottoja asioihin joista olen eri mieltä ja tarjoan niihin perusteluja parhaani mukaan. Omaan myös aika vahvan Pro-pelaamisen taustan ja vaikka olen ns "meleen-pelaaja" taustaltani, niin tiedostan asian että tämä on brawl.Mutta hyödynnän tosi paljon meleestä saamia antimia, lähinnä metagamen ja rehellisen propelin rakentamisessa. Vaikka peli on eri, niin maailma on sama. Ihmiset ovat erilaisia, mutta suhtautuminen ihmisiin ei saa muuttua vaikka peli olisi mikä. Myönnän, että Meleen puolella on henkilöitä, joiden käytöstä lawlia ja lawlaajia kohtaan joudun usein häpeämään, mutta haluan myös tiedottaa että en ole näitä. Olen puhunut meleen nimeen parempana peliä, mutta ihan perustellusti ja lawlia tyrmäämättä. Ja tässä vaiheessa muistutan että pelaan siis myös Brawlia. Pidän myös yleisesti itseäni erittäin halukkaana henkilönä auttamaan kaikessa turnee järjestelyä ja pelinkehittämistä koskevassa asiassa ja toivonkin että pelaajat tässä skenessa voisivat antaa meittille mahdollisuuden siihen.

Mitä bEst ei ole: En ole luonteeltani mitenkään ilkeä tai paskanhaistattaja. Mutta vastaan tuleen tulella. Eli meitti antaa kyllä vastaan jos joutuu törmäämään epäreiluun kohteluun tai suoranaiseen solvaukseen.

Pahoittelen kaikkia tästä päätoimisesti itseni ja LZR:n välille syntyneestä Flamewarista ja siitä että omakin käytös hipoi välillä rajamaita. Aloitin keskustelun kenttä topicista aika luvattomalla heitolla myönnän sen. Sen oli tarkoitus olla vain pala sarkasmia ilman mitään ilkeää sävyä, mutta enpä siinä hetkessä älynnyt että meikäläisen persoona ei välttämättä näillä foorumeilla ole vielä niin hyvin tiedossa. pahoitteluni siitä että en ajatellut viestiäni vaan se sai ylpeilevän sävyn palstoilla.

Mutta se miten asia jatkui, ei ollut enää täysin omissa käsissäni. Haluan olla mukana tuomassa esiin mielipiteitäni ja kannanottojani. Olen aina ollut propelaamisessa innokas rakentamaan keskustelua asioista joista olen erimieltä ja sitä kautta rakentaa tehokkaampaa yhteisöä Brawlinkin ympärille. Tiedän että osan mielestä olen Brawl n00bi koska olen uusi, mutta pelifilosofiaani ja luonteeseeni kuuluu asioihin tarttuminen ja tiedon kartuttaminen, joko keskustelemalla tai kokemalla. Myönnän että osa kommenteistani on ollut erittäin epäkorrekteja mutta lähinnä LZRia kohtaan, mutta rehellisyyden nimissä pakko mainita että vastasin vain huutoon. En halua vakuutella ketään tai syyttää LZRia että vika olisi yksin hänen, vaan otan tottakai vastuun myös omista puheistani. Kaikki muut lawlaajat saavat tehdä omat johtopäätöksensä siitä, kumman kohdalta asia on mennyt enemmän väärään suuntaan ja kumpi on keskustelussa ollut epäkorrektimpi. mutta me tiedetään että syy ei ole yksin kummankaan, sillä eihän kukaan nyt yksin voi riidellä?

Sanon suoraan että en todellakaan osannut kunnioittaa LZR:n toisinaan jopa alentavia ilmauksia siitä että teen itsestäni naurettavan tai siitä että minulta vaaditaan perusteluita, mutta hän toteaa vaan että hänen "ei tarvitse perustella". Mielestäni tämä on erittäin halventavaa käytöstä, mutta en ala itseäni ylistämään yhtään korkeammalle ku välistä oon puhunut kiukuspäissäni itsekin sivu suuni ja siksi haluankin pahoittella kaikkia asiasta syntynyneestä sekasorrosta ja riidasta.

Kävin LZR:n kanssa privakeskustelua asiasta ja noh... se meni miten meni. Eipä oltu kumpikaan kauhean suvaitsevaisia toisiamme kohtaan. En ole ihan varma tällä hetkellä, kuinka tervetullut olen tämän keskustelun perusteella brawl-skeneen, vaikka lopussa alkoi näyttää jo vähän sopuisammalta molempien puolesta. Kuitenkin olen tällä hetkellä äärimmäisen epävarma osallisuudestani skeneen.

Jos nyt kuiten pääsen skeneen mukaan niin tulen jatkamaan mielipiteitteni viljelyä. Haluan niiden kautta kasvattaa sceneä ja nostaa asioita pöydälle ja saada itse selvyyttä asioihin. Se on osa meikäläästä että haluan toimia aktiivisena kehittäjänä, ja toivon että jengi viimeistään sitten kun oppii mut tuntemaan IRL niin tiedostaa millä asenteella tuon mielipiteitäni esiin.

Mutta en nyt sano enempää enää tähän väliin. Pahoittelen kaikilta epäkorrekteja ilmaisujani ja toivon notta kukaan ei saanu meikäläisestä tämän takia läpeensä mätää kuvaa. Haluaisin olla mukana myös Suomen Brawl-skenessä ja tuoda sinne mahdollisimman paljon uutta. Tällä hetkellä tilanteeni on erittäin epävarma, että kuinka tervetullut olen ku sain mm. kehotuksen pysyä kokonaan poissa. Aika näyttää mihin tää tästä kehittyy, mutta meitti ei tällaisten asioiden takia jaksaisi lannistua, mutta jos se paljastuisi foorumin yleiseksi kannaksi, niin kunnioittaisin sitä ja pidättäytyisin meleessä.

Anteeksi ja kiitos - bËst

PS: Loota, kerran vielä kiitos rakentavasta kommunikaatiosta kenttäspekulaatioissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 8:06 am

Tämä on Rawli scene, kaikki halukkaat saavat olla osa sitä. Paikkaa ei tarvitse "ansaita" tai mitään. Olet heti tervetullut turnauksiin. Meillä on muutenkin todella usein uusia pelaajia.

Riolu: Miksi et ole ikinä sanonut mitään? Jos olet vain hiljaa jossain piilossa, en saa tietää mielipidettäsi.

Myös: 9 starter lista on mielestäni hyvä koska se hoitaa paremmin starterin asian kuin 5, antaa joka matchupille parhaan kentän ekaan matsiin. Kun on 9 kenttää ja esim vaikk FD ja vastustaja on IC, voit strikeä sen. Normaalisti tämä pakottaa johonkin SV tai BF, mutta tässä tapauksessa se riippuu aika monista tekijöistä kuten siitä uskaltaako pelaaja mennä PS2 ja luottaa itseensä että osaa kentän?

Tai jotai
Takaisin alkuun Siirry alas
bËst
Level 7



Viestien lukumäärä : 124
Rep : 3
Join date : 29.12.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 10:58 am

LZR - Sanoit minulle aika suoraan että voisin pysyä poissa. Voin tarvittaessa copy pastea tekstin tähän.

Ja Stageista ei sen enempää. ST 9 on ainoastaan turhaa venyttelyä koska ST 5 riittää. Myös ST 5 on mahdollisuus strikee FD niin halutessaan

Mutta nyt jätän asian sikseen. Kun ite turnauksen saan täällä aikaan, joko pelkälle brawlille tai sekä että, niin rulebookki tulee pohjaamaan yleiseen kaavaan, mitä muuallakin käytetään ja sovellan sitä sen mukaan, jos selkeä enemmistö haluaa jotain muutosta. Todennäköisesti äänestys tai jotai. Suosittelisin LZR:kin pitämään tästä jonkinlaisen äänestyksen jos haluaa näyttää liberaaliutensa.

Mutta nyt jätän tämän asian tähän. Tällä hetkellä fiilinki on se, notta LZR on ajanut sjoen hyvin pitkälti ulos tuosta brawl turneesta, mutta kattoo ku myrsky laantuu niin uudestaan. Olis kuiten paljon tyyppejä siel, joiden kaa huvittais lawlata ja jotka varmana toivottais meijät tervetulleiksi.

Mutta osaltani en enää jaksa tätä stage pelleilyä tällä hetkellä
Takaisin alkuun Siirry alas
Turso
Mod
Turso


Viestien lukumäärä : 473
Rep : 1
Join date : 23.12.2009
Paikkakunta : Jämsä

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 11:23 am

Laatikko kirjoitti:
Keitä kuuluu joukkuun "meidän"?

Final Destinationin sisällyttäminen on oikeastaan aika monimutkainen asia. Kenttää ollaan totuttu pitämään startterina sen yksinkertaisuuden ja suoraviivaisuuden vuoksi eikä kukaan ole asiasta huomauttanut kuin vasta hiljattain. Itse koitin pitkään miettiä perusteluita puolesta ja vastaan FD:n olemista neutraalina, mutta en oikein päässyt selvään kantaan.

Sitten aloin miettimään matchuppeja ja kuinka ne saattavat vaihdella kenttäkohtaisesti. Huomasin, että jotkin counterpickit, kuten Pictochat, eivät juuri vaikuta matchuppeihin vaan ne pysyvät kutakuinkin samoina. Itse asiassa olen sitä mieltä, että Pictochat voisi olla jopa startterina jos katsotaan pelkästään siihen kuinka kenttä vaikuttaa matchuppeihin. Jos olen nyt ymmärtänyt oikein niin LzR aika pitkälti perusteli matchuppien kannalta FD:n sopimattomuutta viiden kentän starttereihin. Miksi vaikka Pictochat ei siten sopisi startteriksi FD:n sijaan jos kenttä ei vaikuta matchuppeihin juuri ollenkaan eli on ns. neutraali?

Itse en juuri keksinyt muuta vastausta tuohon kuin, että kentässä on hazardeja, joka ei tietääkseni ole mikään este. Samaa voisi sanoa vaikkapa Frigate Orpheonista, joka ei käsittääkseni juuri FD:tä enempää vaikuta matchuppeihin. Ainoa suurempi ero, joka erottaa FD:n näistä kahdesta edellisestä, on yksinkertaisuus. Kun katsomme pelin neutraalimpia kenttiä niin siellä vallitsee yleisen yksinkertaisuus, muutenhan kandinaatteja neutraaleiksi olisi aika runsaasti.

Olen aika pitkälti samaa mieltä bËstin kanssa, FD:llä on muihin nykyisiin counterpickeihin kenttiin nähden yksinkertaisuuden etu kun CP:eillä saattaa taas olla ehkä hitusen tasaisempia matchuppeja niin siksi antaisin loppujen lopuksi FD:n olla neutraali. Sitä paitsi FD ei mielestäni anna astetta selkeämpää etua juuri muille kuin IC:lle, Snakelle(?), Diddylle ja D3:lle, missä ei mielestäni ole mitään sen erityisempää.

Eihän sitä ole missään kiveen kirjoitettu, että neutraalien pitäisi olla yksinkertaisia, mutta itse käsitän sanan neutraali lähinnä siten, että kenttä on suoraviivainen ja ei pidä sisällään suuria hazardeja olivat ne hallittavia tai satunnaisia eikä että kenttä on matchuppien puolesta niin tasainen kuin vain on mahdollista.

This.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 12:07 pm

Porukka on tästä lähtien ollut aina "jaa" "joo" "ok" "tietenkin" kaikesta mitä olen sanonut. Yhtäkkiä hirveä vastustus. Käy päähän tuommoinen kun ei voi sanoa suoraan mielipidettään.

Also, haluna 9 starter listan, koska se sisältää myös juuri nuo 5 stagen starterit ja antaa paremman aloituskentän kun 5 stage lista. Voisihan myös strikeä kaikista stageista, mutta se olisi typerää kun menisi niin pitkään.

Mikä oli Susiporan ruleset? Ei kai vain sama kuin mulla? Jos oli niin kertoo siitä että ainaskin Susi on hyväksynyt liberaalin kenttälistan. Oma periaate on että kentät testataan turnauksissa ja tuomitaan sen mukaan.

Green greensille naurettiin aluksi, yhtäkkiä sitä ollaan alettu hyväksyä kun porukka oppinut pelaamaan pikkuhiljaa. Ensi turneen jälkeen voikin jo sitten antaa sille viimeisen tuomion.
Takaisin alkuun Siirry alas
bËst
Level 7



Viestien lukumäärä : 124
Rep : 3
Join date : 29.12.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 1:56 pm

Se on katsos ihmisissä semmoonen ero, notta osa ei välttämättä tohdi ottaa kantaa jos vastassa on mielipiteiltään vahva persoona. En nyt sano notta niin on, mutta se on ihan mahdollista.

harvapa tässä on ääneen mielipiteitään sanonut. Eli on ihan mahdollista että on ollut kaikille helpompaa myötäillä sen sijaan että on vaivautunut tuomaan omaa kantaasi kovin kärkkäästi julki. Suden liberaalius voi olla yleistä hyväksymistä asioita kohtaan, tai sitten vaan rulebookki hoitui helposti copy pastella. Loppupeleissä, jengi pelaa valtaosa "play for fun" mentaliteetillä. LZR on so far ainoa jonka tiedän pelaavan "Play to win" metodilla. Tämä voi itsessään aiheuttaa sen, että valtaosalle rulebookki on ihan sama, tai sen verran yhdentekevää että eivät tohdi tai halua sanoa omia kantojaan vaan omaksuvat vain sen, mitä joku on luonut.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 2:25 pm

Sanoisin kyllä että on on meillä aika paljon play to win, mutta itse varmaan pyrin siihen kaikkein eniten. Sehän mikä mua smashissa viehättää on se kilpailu ja sen takia näitä turnauksia järjestelenkin.

Liberaalius johtuu siitä että pidän Smashin ainutlaatuisista kentistä ja jos niitä otettaisiin pois, puuttuisi pelistä iso ja tärkeä osa. Lisäksi arvostan kenttätietoutta, jos joku voitta mut Pictochatissa koska osasi hyödyntää kentän antamia mahdollisuuksia niin saa mun arvostuksen. Elikkä jos haluaa olla hyvä pelaaja, täytyy osata pelata myös näillä kentillä.

Esim Jaxi on aika kone tuolla Green Greensissä ja ansaitsee sen tuomat edut turnauksissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Susi
Mod
Susi


Viestien lukumäärä : 788
Rep : 16
Join date : 03.12.2008
Paikkakunta : Tampere

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 2:33 pm

Missään kentissä en ole suoranaisia hirveyksiä vielä todistanut, eikä niitä Susiporassakaan ilmennyt. Tulokset olisivat olleet suurella todennäköisyydellä samat nyt, kuin viidellä aloituskentällä ja poistamalla Puuhamaa ja Lihamylly aka GGs ja Norfair. Pleikka kakkosella alotettiin tasana kerran. Ei näkynyt minkäänlaista neutraaliuden puutetta siinäkään kentässä, ja olin siinä matsissa itse mukana. Susiporassa oli myös ensimmäinen kerta kun pelaan ns totista touhua Norfairissa, GGsissä ja Pleikka kakkosessa. Norfairin ja GGsin kanssa menee vähän niin ja näin, mutta ainakin tässä pisteessä kenttien tuntemusta hyväksyn ne turnaustasolla pelattaviksi. Jos joskus ilmenee jotakin borkenia niin ehdotan kenttien bannaamista.

Osittain Laaserin sääntöihin päädyin siksi, että startereissa saan strikeä enemmän ground based kenttiä joten pääsen varmemmin Nessille hyviin, ilmataistelua aiheuttaviin kenttiin. Ja nuo molemmat itkua aiheuttavat kentät auttavat Nessiä useissa matchupeissa, joten sekään ei haittaa. Juurikaan kukaan ei sanonut paikan päällä saati netissä että haluaisi joitakin kenttiä pois tai muutoksia sääntöihin. Jos olisi, olisin näin myös aika varmasti tehnyt.

Mutta kuten bEst sanoi:
Lainaus :
Suden liberaalius voi olla yleistä hyväksymistä asioita kohtaan
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 2:51 pm

Kiitos postista Susi.

Norfairissa olen pelannut sen verran että voin sanoa että varmaan nykyisistä kentistä Metan paras.

PS2 poraan semipaljon skinun kanssa. Ei ole kentässä näkynyt mitään merkkiä hahmosta joka olisi siinä hyvä tai huono, mikä viittaa siihen että se taitaa olla "neutraali".
Takaisin alkuun Siirry alas
Turso
Mod
Turso


Viestien lukumäärä : 473
Rep : 1
Join date : 23.12.2009
Paikkakunta : Jämsä

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 5:26 pm

Mulle kelpaa nuo kaikki paitti ps2, mutta strikeen sen aina eka pois ni eipä paljo haittane.
Takaisin alkuun Siirry alas
Schwa
Level 20
Schwa


Viestien lukumäärä : 448
Rep : 7
Join date : 20.03.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 8:46 pm

Dayum tuli tossa Susiporassa huomattua että Norfair on halvatun hyvä kenttä Metanaittulille ja ylipäätään yksi parhaimpia counterpickejä Diddyä vastaan. Vaikka tuo kenttä on shaibaa hahmolleni, niin luulisin että sen voi toistaiseksi pitää cp-kenttänä, kunnes jotain borkenia ilmenee.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyMa Tammi 17, 2011 9:32 pm

Hyvä on, todistan sen sitten borkeniksi voittamalla laaseripora V Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Vurkkeli
Level 18
Vurkkeli


Viestien lukumäärä : 393
Rep : 17
Join date : 23.02.2010
Paikkakunta : k

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyTi Tammi 18, 2011 4:24 pm

Mun mielestä toi 9 startteri on ihan hyvä. Saa vähän erilaisia kenttiä ku vaa bf, sv ja fd.
Pitää osata hyödyntää kenttiä ja se on mielestäni osa compe pelaamista.

Yleensä se kuitenkin päättyy sv tai bf, mutta esim. Laaseripora 4 setissä LzRin kanssa matsit meni aina johonkin uusiin starter stageihin.

Ja bannatkaa green greens Jaxia vastaan Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Schwa
Level 20
Schwa


Viestien lukumäärä : 448
Rep : 7
Join date : 20.03.2010

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyTi Tammi 18, 2011 4:58 pm

Vurkyzo kirjoitti:

Ja bannatkaa green greens Jaxia vastaan Very Happy

Tää on totta, Jaxi on jumala siellä :S
Takaisin alkuun Siirry alas
Jage
[Admin]



Viestien lukumäärä : 786
Rep : -2
Join date : 08.11.2008

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyTi Tammi 18, 2011 5:01 pm

Schwa kirjoitti:
Vurkyzo kirjoitti:

Ja bannatkaa green greens Jaxia vastaan Very Happy

Tää on totta, Jaxi on jumala siellä :S

Pitääki kokeilla :F
Takaisin alkuun Siirry alas
Laatikko
Level 11
Laatikko


Viestien lukumäärä : 211
Rep : 17
Join date : 06.10.2010
Paikkakunta : Jöpön nuttura

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyTi Tammi 18, 2011 5:06 pm

Pitää ottaa Jaxin kanssa moneymatchia siellä, paras kenttä koko pelissä prkl.
Takaisin alkuun Siirry alas
-LzR-
Level 31
-LzR-


Viestien lukumäärä : 913
Rep : -4
Join date : 24.02.2010
Paikkakunta : Helsinki

Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 EmptyTi Tammi 18, 2011 5:07 pm

On se hieno kenttä, itse en hirveästi siitä tykkää, mutta kenttänä täysin sopiva turnauksiin, kunnes toisin todistetaan! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Yleinen stage keskustelu   Yleinen stage keskustelu - Sivu 4 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Yleinen stage keskustelu
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Muu keskustelu
» Stage builder

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
SSBB Fin :: Brawl :: Muuta-
Siirry: