| Yleinen stage keskustelu | |
|
+12bËst Laatikko Xylitol Cleftor Susi Schwa Turso Goodbye Jaxi Jebu Jage -LzR- 16 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Turso Mod
Viestien lukumäärä : 473 Rep : 1 Join date : 23.12.2009 Paikkakunta : Jämsä
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Marras 30, 2010 8:47 pm | |
| Njooh vähä sekasi meni ny kyl, mut eikaisiin. Mario Brossia ei kyl ikinä enää D: Turneisii ei aineskaa. Green green on viilee. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Marras 30, 2010 9:38 pm | |
| Mario Borssia en ikinä tule harkitsemaankaan, vaan kuten olen jo kymmenen kertaa sanonut, olin hyvin vakuuttunut siitä millaisessa valossa kenttä esitettii ja perusteltiin.
Mutta vaikka kenttä olisi compekentäksi hyvä, ei se muuta sitä, että peli muuttuu silloin täysin siitä riippuvaiseksi kumpi on parempi tuossa kyseissä kentässä eikä muulla taidolla juuri olekaan enää mitään väliä. | |
|
| |
Schwa Level 20
Viestien lukumäärä : 448 Rep : 7 Join date : 20.03.2010
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu La Joulu 04, 2010 7:12 pm | |
| Kokeiltiin Green greensiä pari päivää sitten, ei kuitenkaan kovin perinpohjaiosesti. Se mikä näin Diddy-pelaajana iski silmään, oli naner-infiniten tekemisen mahdollisuus "seiniä" vasten, joita on jopa 4.
Diddy pystyy hallitsemaan kentän keskustaa hyvin: jos Diddy on keskiosassa ja vastustajalla on edessään keltaiset kuutiot, ovat approachaamisen vaihtoehdot vähissä(riippuu tietenkin hahmosta). Vastustaja joutuu siis rikkomaan kuutiot tai hyppäämään niiden yli, jälkimmäistä Diddy voi punishata hyvin oikeanlaisella naner placementilla. Tämä auttaa Diddyä etenkin tilanteissa, joissa sillä on johtoasema, jolloin. aivan kuten Jungle japesin keskustaplatformiakin.
Pelasin myös Wariolla pari matsia ja huomasin, että puoliksi ladattu wafti tappaa naurettavan aikaisin, kuten myös kyseisen hahmon N-air ja esim. Metanaittulin upB.
Näkisin tämän kentän hyvänä counterpickina hahmoille, joilla ei ole kill poweria esim. Sheik ja jossain määrin Samus, sillä blast zonet ovat lähellä kentän sivuosia.
Kirjoitan lisää, kun olen pelannut kentällä hieman enemmän.
EDIT: keskustelun taso ainakin tässä threadissa on loistava, keep it up! | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Su Joulu 05, 2010 12:09 am | |
| En ole vielä oikein kokeillut kenttää, mutta lukenut että hyvä pelaaja pitää huolen siitä että blockit ovat hyvin. Esim Dededeä vastaan jos tuhoaa alimmaiset blockit, Dedede ei voi infiniteä enää, eikä uusia blockeja tule ennen kuin päällimmäiset on tuhottu. | |
|
| |
Turso Mod
Viestien lukumäärä : 473 Rep : 1 Join date : 23.12.2009 Paikkakunta : Jämsä
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Su Joulu 05, 2010 1:24 am | |
| Totta. Nytku tullu vähä enemmä sitä pelattua ni ei niist kuutioistakaa koidu mitää ongelmaa oikee, ellei joku suddenly random konpotus. GG muutenki iha k kenttä just koska tietyille hahmoille etuna läheiset blast zonet. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Su Joulu 05, 2010 1:37 am | |
| Ja mitä olen kuullut, Meta Knight on ihan paska Green Greensissä. Toiset taas sanovat päinvastoin, mutta ei voi tietää >_> | |
|
| |
Susi Mod
Viestien lukumäärä : 788 Rep : 16 Join date : 03.12.2008 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Su Joulu 05, 2010 1:37 pm | |
| Pelasin joku päivä Hillon kaa GGsiä. Bthrow<3 Kakkapallerojekku<3<3<3<3<3<3
...Hillo tosin ei tykänny oikee. Pitää kokeilla Herun kaa enemmän.
Ihan okei kenttä, ei omenien ja dtilt infiniten lisäks kauheesti mitään randomia oo tapahtunu. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Su Joulu 05, 2010 3:01 pm | |
| Nuo infinitet voi yhä estää tuhoamalla alimman blockin. | |
|
| |
Turso Mod
Viestien lukumäärä : 473 Rep : 1 Join date : 23.12.2009 Paikkakunta : Jämsä
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Su Joulu 05, 2010 4:36 pm | |
| Random omeant on randomeja koska ei tiedä mitä tapahtuu Siks ite tyydyn yrittään jotai jekkua heittämällä niitä. Paitti jos isot % ni voi yrittää healaa. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 10:53 am | |
| Olen alkanut pitää Norfairia kyseenalaisena kenttänä. Puhutaan siis siitä nyt. Pitääkö kenttä todistaa mielestänne rikkinäiseksi turnauksessa vai voiko siitä neuvotella täällä? | |
|
| |
Susi Mod
Viestien lukumäärä : 788 Rep : 16 Join date : 03.12.2008 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 3:18 pm | |
| - -LzR- kirjoitti:
- Olen alkanut pitää Norfairia kyseenalaisena kenttänä. Puhutaan siis siitä nyt. Pitääkö kenttä todistaa mielestänne rikkinäiseksi turnauksessa vai voiko siitä neuvotella täällä?
En ole tuolla totista touhua edes kokeillut, mutta ainakin tällä kokemuksella tuntuu siltä, että kaikki hazardit ilmoittavat tulostaan tarpeeksi ajoissa. Joten uskon, että tämän voisi vähintään kokeiluajaksi sallia. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 4:07 pm | |
| Hazardit eivät ole ongelma vaan, että kenttä antaa leadissa olevalle pelaajalle niin hyvän paikan että sitä on lähes mahdoton voittaa.
Katsoppa vaikka MK, se on vasemmanpuoleisessa ylhäällä olevassa platformissa, yrität approachaa, MK nadoo toiseen reunaan. Jne Jne Jne ja scroogee ja abusee ledgejä jne. Se saattaa olla aivan liian ylivoimainen MK kenttä.
Voisi ottaa vaikka moneymatcheja joissa pickaa kentän ja abusee niin paljon kun voi.
| |
|
| |
Xylitol [Admin]
Viestien lukumäärä : 433 Rep : 27 Join date : 28.03.2009 Paikkakunta : Vihti
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 4:10 pm | |
| Omasta mielestäni paljon potentiaalisempi pännittävä olisi Brinstar, mutta siinä saattaakin olla oma lehmä ojassa. | |
|
| |
Laatikko Level 11
Viestien lukumäärä : 211 Rep : 17 Join date : 06.10.2010 Paikkakunta : Jöpön nuttura
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 4:14 pm | |
| Jaxin kanssa porattiin Green Greensiä yksi päivä hyvinkin pitkään. Eipä tässäkään mitään kauheaa vikaa ole, pommihommiin lentää nyt välillä pakostikin, mutta ne eivät kovin vaarallisia loppupeleissä ole. Tosin meille kävi yksi glitch jopa kaksi kertaa, missä laatikoiden yläpuolelle ilmestyy pommien räjähdettyä jotenkin jännästi näkymätön semi-iso hitbox, joka vastaa kai pommin osumaa. Turnaustilanteessa tuo olisi aika borken, mutta enpä aivan tarkalleen tiedä kuinka glitch tehdään niin ei tästä sen enempää.
Outspeed, SSBB finissä? mitä mulkukkaa | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 4:31 pm | |
| Tuo pommiglitch on jännä tepaus. Kukaan ei tiedä miten se tehdään ja se on sen verran harvinainen että sen voi jättää huomiotta. Olen kuitenkin kuullut, että jos tuhoaa kaikki blockit, seinä häviää.
Also, ei ihme että Jaxi vei green greensissä... | |
|
| |
Turso Mod
Viestien lukumäärä : 473 Rep : 1 Join date : 23.12.2009 Paikkakunta : Jämsä
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 5:14 pm | |
| Ei norfairia voi bannata, koska hyödyllinen cp hahmoille millä vähän heikompi recovery kuten vaikka olimar. Hazardeista ei mitään ongelmaa koska ne ilmottaa ittestään hyvissä ajoin ja helppo väistää. Se että siinä voi metalla camppia ei meinaa paljoo mitää koska metalla sitä voi kuitenkin harrastaa lähes joka kentässä -_- | |
|
| |
bËst Level 7
Viestien lukumäärä : 124 Rep : 3 Join date : 29.12.2010
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 6:05 pm | |
| ihan utelun vuoksi:
Eikö olisi kilpailullisesti järkevämpää karsia pois counterpickeistä kaikki ne kentät mitkä herättävät kysymysmerkkejä ja joissa esiintyy selkeästi metagameen vaikuttavia tekijöitä?
Meinaan... FD, BF, YS, Sville, LC, (PS 1) = neutraaleimmat ja näin ollen pelitaito ratkaisee, mikä siis on pro pelaamisen ideana.
Mutta kuten aikoonaankin on jo ollut, niin on annettu muutamia hassuja oljenkorsia vaikuttaa kentillä joidenkin hahmojen counteroimiseen. Tähän tarkoitukseen C-Pick listaan voisi mielestäni riittää tuota yleistä brawlin standardia noudattaen D-Plazan ja Haldberdin. Sekä sen castle siegen voisi ottaa pakolliseksi kolmos counter pickiksi.
Mutta kentät kuten: Norfair, J-Japes, Green Greens, Pope Stadium 2, Pictochat... Onko jotain hyvää perustelua miksi näitä halutaan niin kovaa jalostaa ja kokeilla turnauskenttinä?
Meinaan, kentät sisältävät metagamea selkeästi muuttavia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa peliin enemmän kuin pelaajan omat taidot. Näitä tekijöitähän pro metagamessa on pelistä riippumatta aina haluttu karsia pois. Oli sitten melee tai pokemon tai what so ever. Tämä kattaa perustelun sille miksi ko. kenttiä ei mielestäni tulisi suosia laadittaessa rulebookkia brawlin kenttälegittiin. | |
|
| |
Jebu Level 24
Viestien lukumäärä : 549 Rep : 18 Join date : 03.08.2009 Paikkakunta : Helsinki.
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 6:08 pm | |
| - Turso kirjoitti:
- Se että siinä voi metalla camppia ei meinaa paljoo mitää koska metalla sitä voi kuitenkin harrastaa lähes joka kentässä -_-
Et tainnut ymmärtää LzRin alkuperäistä pointtia? "Katsoppa vaikka MK, se on vasemmanpuoleisessa ylhäällä olevassa platformissa, yrität approachaa, MK nadoo toiseen reunaan. Jne Jne Jne ja scroogee ja abusee ledgejä jne. Se saattaa olla aivan liian ylivoimainen MK kenttä." Itselleni on vaikea ottaa kantaa tähän kun en ole erityisen paljon täällä pelannut (CPtin tosin tämän Vurkyn Flacoa vastaan turneessa ja voitin .__.) Tosin IMO tuo laavan väistäminen täällä on aika samanlaista kuin Brinstarissa. Antaa itsestään merkin aika paljon etukäteen. Myös nuo nopeammin tulevat laavasateet. | |
|
| |
Susi Mod
Viestien lukumäärä : 788 Rep : 16 Join date : 03.12.2008 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 6:24 pm | |
| Brinstarissa laava myös noudattaa tiettyä kaavaa. | |
|
| |
Turso Mod
Viestien lukumäärä : 473 Rep : 1 Join date : 23.12.2009 Paikkakunta : Jämsä
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 7:54 pm | |
| - Jebu-95 kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää LzRin alkuperäistä pointtia? "Katsoppa vaikka MK, se on vasemmanpuoleisessa ylhäällä olevassa platformissa, yrität approachaa, MK nadoo toiseen reunaan. Jne Jne Jne ja scroogee ja abusee ledgejä jne. Se saattaa olla aivan liian ylivoimainen MK kenttä."
Ymmärsinpäs juu, sen takia juuri mainitsin että mitä väliä koska mk camppaa kentässä kuin kentässä ja turhan useassa tuo nado toimii. Iha sama ku esim vaikkapa japesis. -_- | |
|
| |
Dyna Level 12
Viestien lukumäärä : 240 Rep : 10 Join date : 10.11.2010 Paikkakunta : Kökkeli
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 8:08 pm | |
| The metagame is what you make the metagame. | |
|
| |
Jebu Level 24
Viestien lukumäärä : 549 Rep : 18 Join date : 03.08.2009 Paikkakunta : Helsinki.
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 8:35 pm | |
| - Turso kirjoitti:
- Jebu-95 kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää LzRin alkuperäistä pointtia? "Katsoppa vaikka MK, se on vasemmanpuoleisessa ylhäällä olevassa platformissa, yrität approachaa, MK nadoo toiseen reunaan. Jne Jne Jne ja scroogee ja abusee ledgejä jne. Se saattaa olla aivan liian ylivoimainen MK kenttä."
Ymmärsinpäs juu, sen takia juuri mainitsin että mitä väliä koska mk camppaa kentässä kuin kentässä ja turhan useassa tuo nado toimii. Iha sama ku esim vaikkapa japesis. -_- Niin, mutta harvoissa nykyisissä legaleissa kentissä tuo toimii noinkin hyvin -__- Nuo ledget saattavat hyvinkin paljon helpottaa MKn työtä.
Viimeinen muokkaaja, Jebu-95 pvm Ti Tammi 11, 2011 11:34 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 9:39 pm | |
| Best: Olemme liberaaleja kenttien suhteen Brawlissa. Jos kenttä ei ole aivan rikkinäinen, sitä ei bannata. Pictochat ei ole rikkinäinen, Japes ei ole rikkinäinen ja RC ja Brinstar ovat rikkinäisiä vain yhdelle tietylle rikkinäiselle hahmolle.
Brawlissa jos olisi vain nuo mainitsemasi kentät legaleita, se ei vai sovellu Brawliin.
Ja ihan protip: PS2 on neutraalimpi kuin Smashville, se on ehkä neutraalein kenttä koko pelissä. FD taas on aivan ylipolarisoiva eikä sen välttämättä tulisi olla starter ollenkaan ellei ole vähintää 7 starteria. | |
|
| |
Turso Mod
Viestien lukumäärä : 473 Rep : 1 Join date : 23.12.2009 Paikkakunta : Jämsä
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 9:54 pm | |
| Bannataan meta niin problem solved, mutta näinkään ei tule tapahtumaan. Reilua tappelupeliä ei olekkaan, aina on jotain rikkinäistä tai valitettavaa joten let's deal with it. | |
|
| |
-LzR- Level 31
Viestien lukumäärä : 913 Rep : -4 Join date : 24.02.2010 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu Ti Tammi 11, 2011 10:04 pm | |
| Metan bannaaminen valitettavasti olisi tällä hetkellä typerää. Ainoa mitä siitä hyödyttäisiin nii se kusisi kaiken minkä eteen oon treenannu jo reilun vuoden ja ketää muuta se ei edes kiinostaisi. Ja onhan mun MK ennenki voitettu. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Yleinen stage keskustelu | |
| |
|
| |
| Yleinen stage keskustelu | |
|