WOLF
"Can't let you do that starfox!"
Aloitetaan vaikkas sillä että Wolf on
D-tierissä, eli melko keskiverto hahmo.
Tässä hieman Wolfin perushuttua:
AAA-COMBOSaa Wolfin iskemään vihollista kolme kertaa. Jab cancel ensimmäisestä jabista vaikkapa grabiin tai Dsmashiin suositeltava. Nopea ja suositeltava gtfo liike joka tekee vähälti prosentteja mutta josta voi combottaa oikein mukavasti vaikka mihin. :3
(9% damage)
SPECIALWolf ampuu blasterilllaan. Hidas ampumanopeus mutta starfox-kolmikosta tehokkain blaster. Jos ammut blasterilla vihollisen ollessa vieressäsi, Wolfin Blasterissa oleva terä ensin vahingoittaa vihollista ja sitten vielä ammus. Oiva kämppimis väline. Siis aivan oikeesti.
(4% oikein läheltä 6% läheltä ja 5% kaukaa)
F-TILTKunnolla osuessaan iskee kaksi kertaa. Jos tämä isku shieldataan, kahden damagenantokerran välissä ehtii shield-grabata tai rakentaa vaikka kesämökin ja siihen vielä laiturin. Freeze frameja on siis ihan liikaa... Enivei, hyvä isku, sopivasti prossia, lennättää sillai kivasti että pystyy pistämää aerialia perään. Perus hyvä tilt. Usein käytän esim jos on semmonen olo että nyt ei kerkee Bairaamaa.
(11% damage)
U-TILTJos tämä osuu vihollisen ollessa suoraan Wolfin yläpuolella, isku lennättää aika paljon. Kuitenki vihollisen ollessa maassa, iskulla ei ole juuri tuhovoimaa. Isku pysyy todennäköisesti tuoreena sillä kantomatkaa sillä ei ole, joka tarkoittaa sitä että tällä saa tapon 160% hujakoilla. Platformien päällä olevat viholliset sweetspottaantuvat helposti. Suht usefulli ja yllättävä isku, sillä tämä iskee nopeasti ja käytetään vähänlaisesti. Wolffin on hyvä pitää varsinkin pienikokoisemmat viholliset jatkuvasti ilmassa painostettavina Wolffin hyvillä aerialeilla, joka hoituu osaavalla Utiltin käytöllä ihan hyvin.
(9% damage)
D-TILTSuoraan sanoen iskulla on vain pari käyttötarkoitusta ja se on aika heikko vaihtoehto, johon tuntuu olevan aina parempi isku tilalla. Dthrowista voi yrittää trip -> fsmash -yhdistelmää. Sen lisäksi joskus Falcoa vastaan kumarrun jotta laaserit eivät osuisi ja kun falco yrittää sitä räppiä tai jotain tilttiä yms niin siihen vaan nopeesti Dtilt väliin. Hieman isompi hitbox kuin Dsmashissa.
(Varmaa jotaa 7% dmg)
F-SMASHHyvin monet Wolfin iskut voi combottaa tähän, tosin kahden kerran jälkeen se käy ennalta-arvattavaksi. Esim. Bair, D-tilt ja D-throw. Tämäkin isku osuu 2 kertaa. Hyvä tappoisku. Käyttö mieluiten tommosena combottimena tai rankasijana, freshinä kuitenkin legitti tappoisku jo 130% viholliseen. Kannattaa tähdätä niin että vain jälkimmäinen isku osuu, sillä silloin on vaikea saada DI peliin. Jos tiedät että vihollinen ei tunne Wolffia hyvin, isku voi olla todella vaikea ennakoida. Jos tätä iskua käyttää tarpeeksi lähellä Marthin tai Iken counteria niin ensimmäinen hitbox laukaisee counterin. Wolf kuitenkin kiitää vielä vähän matkaa niin että counter isku ei osu ;o
(15% dmg)
U-SMASHTämä(kin) on kaksi-osainen isku. tämän jälkeen voi nopeasti dashata sivulle ja combottaa sivuspecialiin. DACUS capability. Bair -> Usmash (Vaatii pienet %) on todella taktinen, odottamaton, ja ennen kaikkea
prosentikas. Saattaa osua pelastautuvaan viholliseen stagespikettäen tehokkaasti.
Stagespike osuu helpommin vihollisiin joilla on isompi hurtbox (duh).
(18% damage)
D-SMASHNopea tappoisku. Jos teet tämän oikealta kantamalta tämä osuu reunalla roikkuvaankin viholliseen. Jos haluat jättää tämän tappoiskuksi eli olla stalettamatta tätä niin saatat menettää hyvän %/gtfo iskun. Oma mielipiteeni on kuitenkin että gtfo tarkoituksiin Ftilt tai AAA on parempi.
Dsmash kannattaa jättää tappamiseen.(1st isku 14%, 2nd isku 13%)
DASH-ISKUWolf heittää voltin. (E: lol'd.) Jos isku osuu läheltä, vihollinen lentää ylöspäin, kun taas hieman kauempaa osuessaan tämä heittää eteenpäin. Q
uickD
ashA
ttac vie Wolffin
yllättävän kauas, joka saattaa
yllättää vihollisen. Hyvä vetästä vaikka nopeest jonku Fthrowin jälkee.
(9%? :/ iunno)
U-SPECIALRecover-isku. Hankala sweetspotata. Aina kun mahdollista, käytä Wolf flashia. Iskun muunlaisen käytön järkevyys on kyseenalaistettavissa.
(11% dmg, lopun potku on 3%)
F-SPECIALAKA Wolf-Flash. Usein käytetty recoveryyn/edgehogintaan. B- ja U-trhowit voi pienellä vaivannäöllä combottaa tähän. Muuten samanmoinen kuin muidenkin Starfox-jengiläisten, mutta liike lievästi horisontaali ja lopustä löytyvä tehokas lyönti Voi heittää vihollisen lujalla vauhdilla eteen, taakse tai... ALAS!!! :twisted:Too easy to predict. Voit myös houkutella vihollisen jahtaamaan sinua reunan ulkopuolelle ja sniikisti Wolf-Flashata kentälle iskien samalla sinua jahdanneen vihollisen alaspäin tai taakse (yleensä aiheuttaen hänelle ennenaikaisen kuoleman)... Tai eteen... Joka on siis tämän tekniikan fail versio.
Scarraus eli wolf-flashaus reunalta kentälle maata pitkin on kätevä reunalta nousutapa. Minu täytynee kuitenkin varoittaa että vifilagissa tekniikka usein kusee ja sinut edgehogitaan, joten käytä vain offlinessa / harvinaisen lagittomassa wifimatsissa.
(15/10/3% damage)
D-SPECIALReflector. Tässä on neljän framen kuolemattomuus. Lähettää takaisin/Välttää damagen projektileista. Voi combottaa D- ja Fsmashiin. Sitten on olemassa "shine gimp", joka hoituu niin että aina kun vihollinen koettaa pelastautua niin tiputtaudut reunalta alaspäin, hyppäät heti ja B-alespäin. Voisi luulla vaikeaksikin ajoittaa, mutta kuolemattomuus framet ovat kavereita. Jos teet esim. Robiin tätä tarpeeksi kauan niin siltä loppuu fuelit
Reflectorlulzit ovat hieno tapa kiusata hieman huonompaa pelaajaa. Hyppäät vain ja ilmassa heti kun reflector on osumisetäisyydellä, teet sen. Vihollisen on hieman vaikeata saada isku perille kuolemattomuuden ja kovan priorityn läpi, joten joillakin saattaa kestää pitkäänkin onnistua puolustautumaan reflectorilta. Also, Wall of pain on mahdollinen tällä, eikä edes tilaisuuden tullen ollenkaan hankala.
(3/2% damage)
U-AIRNopea, ei juuri lennätä. Tällä voi vaikka combottaa Fairiin jos on skilliä. Hyvä juggletukseen: jos käytät hyvin yhteistyössä Bairia, Uairia ja Fairia, vastustaja ei tule pääsemään ilmasta maahan ilman damagea. Hyvä prosenttien keräämiseen, kohtalainen hitbox ja voittaa monet Dairit priorityssä, joka on win. Aika perus kahden iskun aerial combojen eka osa. (Uair -> Uair/Uair -> Bair/Uair -> Fair)
(14 dmg.)
F-AIRNopea ilmaisku jossa pitkähkö ja ärsyttävä rankaisu. B-thrown voi combottaa tähän jos vihollinen ei odota mitään.
Voi tehä shorthopissa osumatta maahan rankasujen kanssa jos osaa ajottaa. Fair on itseasiassa hyväkin lähestymis tekniikka jos hoitaa homman esim. näin: Juokset päin, Fairaat ja hyppäät samalla taakse päin, jolloin vihollisen shieldatessa et ole juuri ollenkaan haavoittuvainen vastaiskulle sillä taaksepäin hyppy sulkee pois useita nopeita counter iskuja ja jos onnistut ajoituksessa niin saavut turvallisesti jaloillesi maahan, josta mahdollisia counterattackeja on astetta helpompi torjua / väistää. Muista kuitenkin että olet päinjuoksuvaiheessa vielä varsin altis.
(11% damage)
D-AIRMelko vahva Meteor Smash jossa pieni, n. sekunnin, latausaika. Voit Ken-combo viitteisesti ensin Bairata, sitten hypätä vihollisen yläpuolelle ja tehdä tämän (Vaatii aika pikkuset prossat.) Kerran tein niinkin viileän tempun että meteorasin ROBia kentän alapuolella kahdesti, mutta tilanne loppui silti niinkin ikävästi että kuolin itse ja ROB selviytyi koska you must recover.
(15% damage)
B-AIRNopea potku joka lähettää vihollisen taakse päin. Jos päätät jahdata vihollista ulos kentältä, suosittelen että ensin käännyt takaperin, sillä toisin kuin Fair, joka lähettää vihollisen
ylöspäin, tämä heittää heidät sivulle.Tällä voi vaikka nopeasti stagespikettää reunalla roikkuvan vihollisen. RAR:lla saa aikaan aerial comboja jotka jakaa paljon damagea. WoW eli Wall of Wolf on myös suositeltava tekniikka Bairille. Teoriassa vetelet jatkuvasti FullHoppeja ja jokasella hypyllä kaksi Bairia. Oikein Ajoitettuna molemmat Bairit osuvat maassa seisovaan vastustajaan joka on shieldatessaan taas astetta painostetumpi ja jos jompikumpi Bair osuu niin 13% rikkaampi. Koeta tähdätä maahan tullessasi bair kuitenkin niin että vihollisen on vaikea ylettyä vastaiskuun. Bair on superoptihupilystivekkuloistokainen isku esim. jos tahtoo pitää vihollisen kentän ulkopuolella. Sitä voi käyttää hyökkäykseen ja puolustamiseen. Bairin tulee olla kovassa käytössä mutta jos se sattuu olemaan tuoreena niin kuolema voi kohdata jo 120% vihollisen.
(13% damage)
N-AIRWolf pyörii ilmassa ympyrää. Voi osua kahdella tavalla. Jos sweetspottaat niin vihollinen saa 8% ja pienet knockbackit. Toinen tapa eli non-sweetspotatussa Wolf pyörii ympyrää ja iskee useasti ½% tehoavia pikku ärsykkeitä. Välillä tulee myös 3% ja pieni hitstun joka mahdollistaa kombotuksen useaankin iskuun, eli siis Nair on melkonen combonjatke jos sie onnistut. Voit vaikka tulla ilmasta tällä maahan ja jatkaa meleecomboon tai johonki tilttiin. Itse käytän usein jos Bair osuu kuplaan: hyppään uudelleen, Nair ja vielä toinen Bair. Jos erehdyt jahtaamaan vihollista offstageen kääntymättä niin älä ihmeessä vaivaudu alkaa fairittamaan, yritä sweetspot Nairia. Käytännöllinen Flacoa vastaan: jostain syystä falcoflash ei mene tästä läpi.
(8% jos osuu kunnolla)
Siinä oli iskujen "Perus" käyttöä.
Jotaa vinkkiä =0Wolf on nopea hahmo jolla saattaa olla ongelmallista saada tappoisku aikaiseksi. Kannattaa siis pelata Aerialeilla ja tilteillä ettei smashit staleennu ja repästä jonkun DSmashin kun vihollisella on 120%. Isoja hahmoja vastaan voit joko painostaa jatkuvasti aerialeilla (WoWitus eli Bairin jatkuva spämmäys highly recommended) tai kämpätä Blasterilla (Mikää ei estä sinua yhdistelemästä näitä kahta tekniikkaa). Tarpeeksi pieniin vihollisiin ei osu Bair nousuvaiheessa, joka on todellinen ongelma Wolffin hyökkäys- ja painostussysteemeille joten kannattaa pitäytyä tilteissä kunnes saat vihollisen ilmaan, ellei vihollinen ole kova hyppimään, jolloin hän ystävällisesti settaa itse sinulle aerialisi.
Muista kuitenkin iskeä silloin kun vihollisella on isku alku/loppulageissa, sillä vaikka Wolffin aerialeilla on kovat priorityt, se ei pidemmän päälle ole riskin arvoista.
Wolf on myös painava, joten jos vastaan tulee Falco / DeDeDe / IC / Pika / Iha kuka vaa CG hahmo, vältä grabia kuin ruttoa. Kämppää ilmassa, spämmää blasteria, ihan mitä vaan, kunhan pysyt grabista kaukana.
Grab koituu kuolemaksesi . Muista että pelastautumiskykysi voi olla pahin vihollisesi tai paras ystäväsi, joten käy välillä vaikka trainingissa treenaamassa ja muista: Pieninkin left tatin liike voi olla ratkaiseva, sillä Wolffin sweetspot on niin arsesta, joten luota itseesi ja vaistoihisi pelastautuessasi. En osaa kauheasti sanoa mitään counterpickhommia, mutta olen aika varma että Wolffilla ei kukaan tahdo joutua lylattiin.
Wolfilla on myöskin näitä "Advanced Techeja"
Esim. Battlefieldissä ja Smashvillessä voit reunalla roikkuessasi painaa taakseppäin, ja sitten wolf-flashata kenttää kohti jolloin Wolf siirtyy nopeasti vajaa puoleen kenttään. Reunalla stalkkaava vihollinen ottaa päähän. AKA Scarring
Esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=rQzJW03dMjY
Wolfilla on myös melko ei-tunnettu "jab" lock, jonka wolf saa aikaiseksi Nairaamalla. Varo ettet sweetspottaa Nairia jos käy sillai onnekkaasti että saisit vihollisen tähän Jab Lockiin. Erittäin harvinainen nähtävyys tämä.
Esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=3_dsnSjCmb8
Sitten vielä
"Boost Smash" DACUS elikkä siis Dash->C-down->Control stick up & Z Kannattanee käyttää lähinnä rankaisuna tai ihan vaan yllätysiskuna comboa jatkaaksesi.
Esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=TLyyK4M8YQQ
Lopuksi vielä hyviä Wolf comboja, joista tosin voi paeta: -Utilt -> Usmash -> hyppy -> Dair -> Dsmash
-Grab + Fthrow + (Juoksu kiinni) + Grab + Dthrow + Fsmash
Wolf Flash = Wolf Vilautus V. 3.0.